пʼятницю, 14 червня 2013 р.

Сучасна рибалка -- спорт чи хобі?

  Вже досить давно, всіх чесних (законослухняних) риболовів загально прийнято ділити на  спортцменів і любителів. Цілком логічно, що таким чином можна поділити і  риболовлю  на спортивну та любительську (якщо не брати до уваги промисловий вилов риби). На перший погляд все просто: якщо рибак ловить рибу чисто зі спортивного інтересу і всі виловлені риби повертаються у привичне, для них, середовище -- то й рибак спортсмен і рибалка (відповідно) спортивна; якщо рибак забирає з собою частину, або весь улов(зрозуміло, у розумних межах), то і він, і риболовля -- любительські . Скажу чесно, такої думки я дотримувався дуже з давну і до не давнього випадку, про який піде мова нижче.
 А діло було так...


 ...Зібралися ми з товаришем після роботи половити карасиків на одному з най блищих озерець (по суті -- старий маленький піщаний кар'єр). Місце нам обом знайоме давно і ми знали, що ловиться там переважно карась, трохи більше долоні, який полюбляє свіжий білий хліб. Тож, по закінченню робочого дня, взяли по вудочці, половинку свіжого батона і "на легке" відправились на озерце.
 Та, як виявилося пізніше, наше риболовне щастя в той день було десь далеко. З'ясувалося, що перед нами на ставку "попрацювали" електровудочками. Стало ясно, що на хороше клювання не слід і надіятись.
 Щоб хоч якось згладити розчарування від невдалої рибалки, я вирішив поекспериментувати з розміром крючка, чутливістю поплавкової оснастки,  глибиною лову ( рюкзачок з різними риболовними дрібничками беру з собою завжди). Друг до моїх експериментів чомусь поставився скептично, просто сидів і мовчки спостерігав за своїм завмерлим поплавком.
  Через деякий час, мої експерименти дали результат. Було піймано, і зразу відпущено кілька карасиків, розміром в коробку від сірників. На хвилинку здалося, що "не все так погано в нашому домі", та тут товариш, який досі сидів мовчки, задав питання, яке ввело в мовчазний стопор вже мене: " ким ти себе вважаєш -- риболовом спортсменом, чи любителем?"

 
  А й справді, хто я -- спортсмен, чи любитель? Спортсменом мене назвати важко, я не беру участі в риболовних змаганнях, та й з кожної рибалки стараюсь приносити кілька хвостів на вечерю. З іншої сторони, в мене половина рюкзака різноманітних спортивно-рибалських прибамбасів, та й останнім часом більша частина пійманих мною риб, повертаються назад в водойму (через свій гігантський розмір), а це -- на любителя не схоже. Виходить, я, хтось середній, між риболовом любителем і спортсменом, скажім так -- спортсцмен-любитель.
 Тоді, я так і не зміг дати ясну відповідь на питання друга. Але, хвилює в цій історії інше. Хвилює, що на багатьох водоймах ситуація не краща і багато-багато інших риболовів, просто змушені рибалити по спортивмому. А може це на краще, може таким чином ми рівняємось до більш цивілізованих країн, де переважає принцип "піймав -- відпусти" ? Тоді, чому такою ціною? Чому ціною спустошення водойм?


 Чи може, насправді не все так погано на наших водоймах? Просто я, поступово перетворююсь з риболова любителя в спортсмена, для якого не важливі ні кількість, ні якість улову, а важливо -- витягнути результат, навіть за найнесприятливіших умов. Принаймні, хочеться в це вірити...

Немає коментарів:

Дописати коментар